Pippi på pippi!

Mjauraow på er alla missar!

Idag har jag suttit klistrad vid fönsterrutan. Varför då undrar säkert många av er, det kan väl inte vara speciellt kul? Se, det förstår jag att ni tror! Men vad ni inte vet är att min matte har börjat att mata pippi utanför mitt köksfönster. Så varje dag skickar hon med husse o luffsarna, som alltid får gå ut, (varje dag men inte jag – nänä jag är inte avis alls) en påse med överblivna brödskalkar. När husse sen rastar de två skällisarna passar han på att lägga ut brödbitarna på brunnslocket precis utanför mitt fönster. Sen är det bara att vänta. Och vänta, och vänta, och vänta lite till på att de dumma luffsarna ska ha sniffar färdigt och gått in. Ofta tröttnar jag och går o lägger mig fast jag behöver aldrig missa pippijakten för matte är snäll o ropar på mig så fort det kommer ett lämpligt byte.

– NimNim pippi!NimNim pippi! ropar hon och då kommer jag som skjuten ur en kanon till fönstret. Ja, man måste ju hålla sig framme när det vankas pippi till lunch. Eller hur!

Mjau

/Nimbus

Kommentera

