Lussekatten 2012

Åh så spännande! Det är nästan så att morrhåren mina krullar sig. Nu är den snart igång, tävlingen till årets lussekatt. Och matte har lämnat in mitt bidrag för i år. Se här finns både bild och text som matte knåpat ihop till mig. Nu är det bara att vänta och se, korsa klorna och hoppas att man kommer med bland de 30 bidrag som väljs ut att röstas på.

Spiritus Nimbus en bloggande prickig katt
lämnar härmed sitt bidrag till att bli stadens lussekatt

Glitter i pälsen, en störtläcker katt
matte säger att jag är en ovärderlig skatt

Ett skenande kaliumvärde och mastocytom,
men jag mår prima och jamar på ändå

Nya yrken jag under året provat på:
Polis och Modell ett sådant sjå som ni säkert förstår

En fling med en fröken jag har
ja, lite amour i livet är bra för själen, så det måste man ha

Jaga pippi från fönstret är min specialitet,
äter enbart delikatesser som den finsmakare jag é.

Prickar och snö är min grej,
är jag inte en skön liten minileopard så säg!

Nu är det dags för mig att avsluta min presentation,
hoppas att den blir en sensation

Jag bugar mig och önskar nu,
er alla en riktigt god jul!

Mjaurauw
/Nimbus

Kommentera

